تور زمینی وان از تبریز

 

جـــزیره آکــدامار

این جـــزیره از نظر وسعت ، دومین جزیره بزرگ دریاچه وان ترکیه است و سه کیلومتر تا ســـاحل وان فاصله دارد. در غرب جزیره یک صــخره آهکــی و در شرق آن چشــمه‌ای جوشان و در داخل آن نیز یک کلیــسای باستانی و ارمنــی و طبیعتی بسیار زیبا به چشم میخورد.

کلیسای صلـــیب مقدس: این کلیسا یکی از مکان‌های مذهبی است که در جزیره آکدامار قرار دارد. در سال ۹۲۱ میلادی، پادشـــاه ارمنی این کلیسا را با یک قصر و صومعه در جزیره آکدامار بنا کرد که از قصر و صومعه بخش‌های ناچیزی به جا مانده است اما کلیسا  بازسازی شده است ، قدمت این کلیسا به قرن دهــم میلادی برمی‌گردد، به همین خاطر بازسازی شده است ، البته دیوارهای آن کاملا سالم است و حکاکی‌های روی آن بسیار زیبا است.

نقــش‌های روی دیوار کلیسا شــامل نقوش محوی و روایت داستان‌هایی از پیامبر، آدم و حوا، حضرت داوود و قوم جـــالوت، داستان ابراهیم و ماموریتش برای ذبح پــسرش اسماعیل و یونس پیامبر و نهنگ حاملش می باشد.

 

تور زمینی وان از تبریز


تور زمینی وان از تبریز کلیسا ,جزیره ,جـــزیره ,جزیره آکدامار ,بسیار زیبا ,جـــزیره آکــدامار منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان مدرسه شاداب لاک حرارتی سکوی دهم | یازدهم | دوازدهم بروز 3 آهنگ آسمان دانلود | دانلود آهنگ و فیلم قطعات خودرو هر چی که بخوای حداکثر کردن امنیت